HARMONOGRAM WARSZTATÓW
I część: techniczno-remontowa
Cel: Zrozumienie różnych strategii dodania wartości mieszkaniu oraz omówienie cech dobrej inwestycji.
- Łazienka: remont niskobudżetowy i generalny – materiały, zakres, koszty;
- Czy mogę przenieść wannę, umywalkę lub całą łazienkę? Jakie są ograniczenia techniczne?
- Kuchnia: remont niskobudżetowy i generalny – materiały, zakres, koszty;
- Możliwości przeniesienia kuchni w inne miejsce mieszkania – możliwości techniczne zgodnie z przepisami budowlanymi;
- Jak pracować z układem funkcjonalnym – usuwanie i montaż ścianek działowych – zasady, materiały, ograniczenia.
Co zyskasz? Po tej części warsztatów będziesz w stanie określić jaki jest potencjał inwestycyjny dowolnego mieszkania.
Przerwa na lunch
II część: aranżacja i przygotowanie mieszkania do sesji fotograficznej
Cel: Poznanie zasad home stagingu i zrozumienie, że udana inwestycja wymaga bezkompromisowej pracy z budżetem oraz aranżacji mieszkania pod kątem klienta docelowego, a nie wg własnych preferencji.
- Określenie mocnych i słabych stron mieszkania, ustalenie profilu klienta docelowego i stylu wystroju (praca na przykładzie mieszkania, w którym odbywają się warsztaty) – praca w grupie;
- Omówienie zasad pracy z kolorami i stylami, czyli o tym, jak dobrać dodatki i dekoracje do stylu mieszkania. Korzystając z narzędzi internetowych, zrobimy zdjęcia pomieszczeń i wygenerujemy do nich paletę barw w celu wybrania dodatków i akcesoriów;
- Wybranie trzech słabych stron mieszkania i znalezienie rozwiązań w ustalonym budżecie – praca w grupie;
- Home staging – wykorzystując dostępne dodatki i akcesoria, będziemy stylizować mieszkanie pod sesję fotograficzną – praca w grupie.
BONUS: TRIKI HOMESTAGINGOWE
Jak przygotować mieszkanie bez kupowania drogich mebli – wybrane strategie.
BONUS: PRACA ZE ŚWIATŁEM
Pracując z lampą studyjną z możliwością generowania światła o różnym natężeniu i barwie, przeanalizujemy wpływ tego światła na wnętrze w poszukiwaniu idealnego oświetlenia.
Co zyskasz? Po tej części warsztatów będziesz w stanie pracować z budżetem i zbudujesz nawyk zadaniowego podejścia do wnętrz: klient – potrzeby klienta – eksponowanie mocnych stron mieszkania – usunięcie lub zminimalizowanie słabych stron.