Czy warto robić harmonogram?

Pracuję w branży budowlanej od 9 lat i wiem, że jedynym sposobem na przyspieszenie prac remontowych i zwiększenie zysków jest PLANOWANIE! 

Oto dwa sposoby na przyśpieszenie Twoich inwestycji w nieruchomości:

1.       Opisz szczegółowo zakres remontu

Nie mogłabym Ci dać lepszej rady niż ta! Każde mieszkanie jest inne, nie ma dwóch takich samych remontów, więc trzeba każdy z nich rozpisać.

Co Ci to da?

– dokładną informację dla ekipy, co jest do zrobienia, by mogła to wycenić i ocenić czas remontu

– brak dodatkowych kosztów! A tak właśnie ekipy zarabiają na nas – inwestorach – na robotach dodatkowych! Jeszcze to… jeszcze to… i z remontu wycenionego na 8 tys. robi się 12 tys.

2.       Miej nawyk harmonogramowania

Zgaduję, że pracujesz na etacie i inwestujesz popołudniami i w weekendy. Jeśli to prawda, to masz zapewne problem z brakiem czasu i odkładaniem ważnych, a niepilnych spraw na później. 

Dalej zgaduję, że Twoje plany inwestycyjne są właśnie w tej szufladce „ważne, niepilne, do przełożenia” i różnie z nimi bywa…

Jak to zmienić?

Pisz harmonogramy!!!

Jeśli zauważam, że projekty mi nie idą, to wracam do podstaw i sprawdzam, czy mam dobry plan i harmonogram – czyli ułożenie kolejnych kroków planu w czasie.

Jak piszę harmonogramy? Rozpisuję każdy etap projektu na części składowe, metodą od ogółu do szczegółu:

Projekt
Szukanie wykonawcy
Zakupy materiałów i wyposażenia
Remont
Przygotowanie do sprzedaży
Sprzedaż

Następnie każdy z tych ogólnych punktów rozpisuję na szczegółowe kroki:

Projekt:
– zwymiarowanie pomieszczeń
– rozpisanie prac
– projekt kuchni i łazienki
– obliczenie ilości materiałów – płytek, paneli, m2 malowania itd.
 
Szukanie wykonawcy
– zbieranie rekomendacji
– rozmowa z wykonawcami
– umówienie się na wizytę w mieszkaniu z 2-3 wykonawcami
– spisanie umowy

W kolejnym kroku planuję czas na realizację każdego z etapów. Przykładowo:

Projekt:
– zwymiarowanie pomieszczeń – 2 dni
– rozpisanie prac – 2 dni
– projekt kuchni i łazienki – 4 dni
– obliczenie ilości materiałów – płytek, paneli, m2 malowania itd. – 1 dzień

 
Szukanie wykonawcy
– zbieranie rekomendacji 5 dni (mogę rozpocząć, kiedy jeszcze myślę nad zakresem remontu)
– rozmowa z wykonawcami  2 dni (jw.)
– umówienie się na wizytę w mieszkaniu z 2-3 wykonawcami 3 dni (mogą być rozrzucone w czasie)
– spisanie umowy 2 dni  (wysyłam maila i proszę o skan podpisanej umowy)

I na końcu robię wykres Gantta, czyli taki graf działań rozłożonych w czasie.

Co mi to daje?

  • Oszczędzam czas – robiąc wszystko po kolei, zajęłoby mi to 25 dni, natomiast dzięki planowaniu skróciłam czas do 18!
  • Mam poczucie rzeczywistości – moje plany są realne, a nie tylko ulotnymi myślami w mojej głowie
  • Jestem zorganizowana – wiem, jakie mam zadania na każdy dzień. Mam rozpisane wszystkie kroki i wiem, że teraz wystarczy je tylko przejść jeden po drugim i mój projekt będzie sukcesem. Nie mam przy tym poczucia przeciążenia, czy niepanowania nad projektem.
  • Mam poczucie pilności – wiem, że mam terminy na wykonanie każdego z zadań i widzę, że 4-5 miesięcy na remont i sprzedaż to realny, ale wymagający termin. Jestem zmotywowana do pracy i nie odkładam już tego projektu na później.

Z mojej praktyki wynika, że zarządzanie projektem, w tym inwestycyjnym oraz skuteczne planowanie jest nieodzowną składową sukcesu i wysokiego zysku! Dlatego poświęciłam cały pierwszy moduł mojego kursu “Remont dla Inwestorów – od projektu po odbiory robót” tej tematyce.

Częścią kursu jest 12 ćwiczeń projektowych, które przygotują Cię do sprawnego tworzenia harmonogramów, kosztorysów, przygotowania home stagingu i wiele więcej!

Pozdrawiam,

Julia Faltus-James

Powiązane artykuły:

Zmotywowany do działania?

Skorzystaj z naszych darmowych materiałów, które pomogą Ci zaplanować remont, dowiedzieć się jak efektownie zrobić homestaging lub wybrać paletę barw do aranżacji mieszkania.

Chciałbyś się dowiedzieć jeszcze więcej?

Zapisz się na jeden z naszych kursów online, w których krok po kroku przeprowadzimy Cię przez proces inwestowania w nieruchomości. Poznasz techniczne aspekty planowania remontu, odbiorów prac i przygotowania sprzedaży byś samemu mógł prowadzić inwestycje.

Poznaj swojego trenera

Julia osiada ośmioletnie doświadczenie w branży budowlanej, zarówno jako projektant, project manager oraz inżynier budowy, w Polsce i w Wielkiej Brytanii. Jest również właścicielką portfolio mieszkań i domów na wynajem. Współpracując z deweloperami, tworzy projekty i nadzoruje realizację showroomów, czyli mieszkań pokazowych. Teraz dzieli się swoją wiedzą ucząc inwestorów i inwestorki technicznych aspektów inwestowania.

Julia jest ceniona za rzeczowość oraz klarowny sposób przekazywania wiedzy. Przygotuj się na krótkie acz treściwe moduły, które wyposażą Cię w niezbędne narzędzia pracy!

W czym jeszcze możemy Ci pomóc?

Masz pytanie lub chciałbyś się umówić na indywidualne konsultacje? Zostaw swoje dane, a my skontaktujemy się z Tobą: